Výuka matematiky

Vážení rodiče,

na naší škole vyučujeme matematiku na 1.stupni a v některých třídách (navazujících) na druhém stupni trochu jinak. Jistě jste již slyšeli nebo četli o metodě Prof. Hejného. Nevíte co si pod touto metodou představit? Podívejte se na video, které Vám metodu představí. 

 

 

Hejného metoda výuky matematiky

Máte obavy či dotazy? Ptejte se, rádi Vám odpovíme.

 

Některé časté dotazy uvádíme i zde:

 Když jsem si procházel/a učebnici, hodně úloh bylo složitých i pro mě. Jak to můžeme chtít po dětech, když to nezvládnou ani dospělí?

Převážná řada nás dospělých prošla uniformním školstvím. 

Naše poznatky opřené o paměť se nabalovaly jeden za druhým, ale často nedošlo k jejich vzájemnému propojení. Proto se běžně děje, že zatímco dospělý má s úlohou problémy, dítě nikoli. Tento moment uvádí již řada učitelů, kteří naší metodou učí. Děti si poznatky organizují do schémat. Poznatky žáci propojují, proto umí vyřešit to, co my nikoliv.

Jak se děti vyrovnávají s přechodem na 2. stupeň, kde se matematika učí klasickou metodou?

Školy, které vyučují Hejného metodou delší dobu mají přímou zkušenost s přechodem pilotní třídy (běžná třída s běžnou skladbou dětí) na 2. stupeň a osmiletá gymnázia.

Žáci přešli ke čtyřem různým učitelům do klasické výuky matematiky. Problémy se u těchto dětí neobjevily. Naopak patřily v řadě tříd k matematické elitě. Jen nadšení z dělání matematiky u některých dětí opadlo.